Gratis-Download

Ausgehende Geschäftspost wird immer unterschrieben − allerdings nicht immer von demjenigen, der den Brief veranlasst. In manchen Fällen unterschreiben...

Jetzt downloaden

Ask and you will receive – especially if you do it professionally!

0 Beurteilungen

Erstellt:

 

„Bittet, so wird euch gegeben“, dieses Bibelzitat hat nach wie vor Gültigkeit – vor allem dann, wenn Sie es professionell tun.
Kurze Frage vorab: In Ihrem Job setzt man perfekte britische und amerikanische Korrespondenz, Gespräche, Telefonate und sicheren Small Talk mit Geschäftsbesuchen voraus? Dann fordern Sie Secretary Today – das neue 20-Minuten-Englisch-Training – zum kostenlosen 30-Tage-Test an. Klicken Sie hier!
The way you ask, especially in email, can have a very positive or very negative effect on how successful you will be. Here are 5 points to keep in mind if you want to increase your professional presence and get that information.

 

 

1 Set the tone by being courteous.

 

Start your email with “Dear” or “Hello”, even if it’s to someone you know well. Starting with a blunt request without a salutation can seem rather unrefined. If you don’t know the name of the person.

 

 

2 Thank the person in advance

 

When you thank someone in advance you are more likely to get a reply.

 

 

3 Give the person enough time to answer

 

It’s difficult when people ask me for help with their letters or emails, but don’t give me enough time. I recently received a 4-page document with the request to
translate it “for tomorrow”. This just can’t be done. If you need something within a certain time frame, at least ask politely.

 

 

4 Say thank you

 

After you receive your reply, say thank you. Describe how the information helped you, or how you intend to use it. I’m sure all our customers will find it very useful.

 

 

5 Say thank you even if you didn’t get what you wanted

 

Sometimes, you won’t get what you want. Perhaps your request was unreasonable or you asked the wrong person, or you asked too late. Show that you understand why the person couldn’t or wouldn’t help you.
Too few people actually take the time to write a thank you note or email. You can really set yourself apart by adopting this habit. Moreover, you never know when you may need help from that person again. A special thank you paves the way for a successful future relationship.

 

 

Tipps, wie Sie Ihre Bitte dann in perfektem Business English „rüber“ bringen, finden Sie hier ...

Sekada

Sekada - der Newsletter für Sekretärinnen und Assistentinnen bietet Ihnen Profi-Tipps für effizientes Arbeiten im Büro.

Herausgeber: VNR Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG
Sie können den kostenlosen E-Mail-Newsletter jederzeit wieder abbestellen.

Datenschutz
Gratis Downloads
145 Beurteilungen
10 Beurteilungen
7 Beurteilungen
22 Beurteilungen
68 Beurteilungen
Produktempfehlungen

Magazin für professionelles Büromanagement

Für einen freien Kopf und mehr Zeit für das Wesentliche.

Expertengeprüfte Anleitungen, Tools und Tricks für E-Mails, Kontakte, Kalender & Co.

Mehr Fokus. Mehr Zeit. Mehr Ich.

Ihr Excel-Lernsystem: Verständlich, kompakt, effektiv

Mit einfachen Werkzeugen und Methoden zu nachhaltigem Unternehmenserfolg. Leicht verständlich und sofort umsetzbar.

Jobs