Gratis-Download

In einer Arbeitswelt, die sich im Zuge von Globalisierung und Technologisierung nicht nur stetig wandelt, sondern auch immer schneller wird, rückt das...

Jetzt downloaden

Test: Können Sie mit schwierigen Telefonsituationen umgehen?

0 Beurteilungen

Erstellt:

Dealing with difficult telephone situations in English

Am Telefon haben Sie keine Zeit, sich eine wohlformulierte Antwort zu überlegen. Da ist Schnelligkeit, gekoppelt mit Höflichkeit und Professionalität, gefragt. Können Sie so reagieren? Finden Sie es mit dieser Aufgabe heraus.

Can you respond quickly and professionally on the phone? What would you say in each of these situations?  If you’re not sure, you’ll find the answers jumbled up below.

1) You have to ask someone formore details about their account.

2) You have given someone an important figure, but you think they have not understood you properly.

3) Someone phones and starts telling you about a complaint, but you don’t work in the complaints department.

4) Someone told you a figure, but you’re not sure you understood it properly.

5) The connection starts to break up.

6) Someone calls for a colleague, but he is not there. You offer to take a message.


1) I’m – going –information, – to – a – more – bit – need – mind – you – if – don’t
2) Would – mind – reading – that – you – figure – to – me – back?
3) Before – go – further, – I’ll – someone – problem – through – you – you – any – to – deal – your – can – put – who – with
4) Would – you – mind – that – for – figure – repeating – me?
5) I – would – think – better – called – back – you – it – be – if – I
6) If – tell – you’d – leave – I’ll – you – to – message, – called – like – a – him

 

 

Now see if you can fill in the missing words

1) Could you tell me exactly what you have in _ _ n _ ?

2) Could you  p _ _ _ _ _ _ _ speak a little more slowly, please?

3) If you’d like to _ _ _ r with me I’ll be back with that information straight away.

4) Mr Meyer _ _ s _ _ _ _  I don’t put through calls if I don’t know who’s calling.

5) It’s a bad  _ _ _ _ . I’m afraid I can’t understand you.

6) You’re b _ _ _ _ _ _ _ up.

7) Would you mind  _ _ _ _ _ _ _ _ g that for me please?

8) Can I just c _ _ _ _ that I’ve got that right?

9) I’m sorry, but I can’t quite _ _ _ _ o _ what you’re saying.

10) It’s a really bad connection. Can I call you on a _ _ _ _ l _ _ _ ?

11) I’m sorry to _ _ _ _ _ _ u _ _ you but I need to put you through to someone else.


Weitere Tipps zum Thema 'Schwierige Telefonsituationen' finden Sie in Secretary Today

Answers:
1) I’m going to need a bit more information, if you don’t mind.
2) Would you mind reading that figure back to me?
3) Before you go any further, I’ll put you through to someone who can deal with your problem.
4) Would you mind repeating that figure for me?
5) I think it would be better if I called you back.
6) If you’d like to leave a message, I’ll tell him you called.

1 mind
2  possibly
3 bear
4 insists
5 line
6 breaking
7 repeating
8 check
9 follow
10 landline
11 interrupt

 

Vokabel des Tages

Mit dem kostenlosen E-Mail-Newsletter "Vokabel des Tages" erhalten Sie ein erstklassiges Gratis-Business English Vokabel Training täglich per E-Mail. Tragen Sie sich einfach für unseren kostenlosen Newsletter ein und verbessern Sie von Tag zu Tag ganz nebenbei Ihre Business English Kenntnisse!

Datenschutz

Anzeige

Gratis Downloads
7 Beurteilungen
9 Beurteilungen
5 Beurteilungen
9 Beurteilungen
Produktempfehlungen

Kompetent, wertvoll und effizient im Büro

Magazin für professionelles Büromanagement

Für einen freien Kopf und mehr Zeit für das Wesentliche.

Expertengeprüfte Anleitungen, Tools und Tricks für E-Mails, Kontakte, Kalender & Co.

Mehr Fokus. Mehr Zeit. Mehr Ich.

Mit einfachen Maßnahmen zu nachhaltigem Unternehmenserfolg